דיסקוגרפיה: גידי גוב

ביוגרפיה מאת יואב קוטנר

הסתר ביוגרפיה

גידי גוב הוא זמר גדול בכל תחום בו הוא בוחר לשיר. משירי ארץ ישראל ועד רוק'נ'רול, משירי נשמה ועד בדיחות מוסיקליות, בכל סגנון הוא מכניס משהו משלו, ובכך הוא אחד המבצעים המעולים ביותר במוסיקה הישראלית. בטרם הפך לכוכב גדול בטלוויזיה בתוכניות בידור כמו "זהו זה" או "לילה גוב" ולפני שכיכב בסרטים כמו "הלהקה" או "דיזנגוף 99" ובהצגות כמו "התשה", הצליח גידי גוב כסולן בשתי להקות מרכזיות בפופ-רוק הישראלי, כוורת וגזוז. אל האמירה המשמעותית שלו בתחום הרוק הגיע רק באמצע שנות ה-80 (באלבומו דרך ארץ), אך בכל אחד מגלגוליו שר גם רוק.

תחילת הדרך

גידי גוב נדד בילדותו בין רחובות לבין גן שמואל, צהלה, תל אביב ואילת. כנער לא חלם להיות זמר, ורק בהמלצת יאיר רוזנבלום נבחן ללהקת הנח"ל. הוא התקבל לתוכנית "בהאחזות הנח"ל בסיני", ובתוכנית "הפלנ"חניק" היה בין הזמרים המובילים. בלהקה פגש את חבריו לכוורת, בראשם דני סנדרסון ששיתף אותו בהקלטת גרסה ראשונה של האופרה "סיפורי פוגי".

עם שחרורו בסוף 1972 סירב להצעה של נעם סמל להיות אמרגנו ולזו של שלמה ארצי להפיק אותו והעדיף את כוורת, בה הפך כוכב. במקביל שר גם כסולן: בפסטיבל הזמר הוא שר את "יעלה ויבוא", בתוכנית קול ישראל "שירי תנועות הנוער" את "בין שלוש ובין ארבע" ו"בקיץ קר בחורף חם", בתקליט שירי א"י הישנה את "סורו מני" ו"שקיעה נוגה", במופע גלי צה"ל "הכל זורם" את "המוות בקצות מחשבותי" ובפסטיבל הזמר המזרחי את "נשבעתי עיני".

אחרי פירוק כוורת הופיע גוב בשלישיית פרנסה טובה (עם יהודית רביץ ושמוליק בילו) והקליט עמה את "קסם על ים כנרת" ו"ליפא העגלון" בהפקת דודו אלהרר.

באותה שנה שר את "פנס הזכרונות" בתקליט שירי נחום היימן ובפסטיבל הזמר את "שלוש בלילה בעיר". שר בתוכנית סאטירית בקול ישראל (שלא שודרה), שיחק בטלוויזיה ב"תיבת הקסמים" של אברהם הפנר וב"חירבת חיזעה" של רם לוי, כיכב בסרט "מסע האלונקות" של יהודה ג'אד נאמן וגם שר בו את שיר הנושא שלו עם להקת ששת.

ב-1978 יצא אלבום הבכורה שלו גידי גוב בהפקת דודו אלהרר. זה לא היה אלבום רוק אלא בעיבודיו של יוני רכטר שילב השפעות ג'אזיות וקלאסיות בלחניו ל"העיקר זה הרומנטיקה" (מ' עלי מוהר), "הו איזה לילה", "בלעדייך", "כבו האורות" (מ' דן מינסטר) ועוד. יצחק קלפטר הלחין את "חשבון פשוט" ו"בואי נשאר" (מ' יעקב גלעד) יהודית רביץ נתנה לגוב שיר שהלחינה כילדה: "בבוקר" (מ' יהודה עמיחי). לאלה צורפו "סורו מני" ו"זמר לספינה" הוותיקים.

באותה שנה גוב שר בתקליט הכבש הששה עשר, כיכב בסרטו של אבי נשר "הלהקה", הצטרף לצוות מנחי "זהו זה" והיה סולן להקת גזוז המאד מצליחה.

.

ב-1979 הוא גילם תפקיד ראשי בסרטם של אבי נשר ושרון הראל "דיזנגוף 99", שיחק גם בסרט "אל תשאלי אם אני אוהב" של עמוס קולק ושר קולות בתקליט הבכורה של רכטר, התכוונות.

שנות השמונים

ב-1980 הצטרף גוב ללהקת דודה שהיתה נסיון ליצור רוק ישראלי כבד יחסית והיה בה כשנה.

ב-1981 התפרקה דודה כשגוב פרש כדי לשחק במחזה הרוק "התשה" שכתב בני הדר, ביים מיכה לוינסון ועיבד אילן מוכיח. הוא שר סולו בשירים שכתב דורי בן-זאב: "ארץ אגדה" (ל' עדי רנרט), "חופשי חופשי" (ל' שלמה ארצי) ו"הורה התשה" (מ' עם יעקב רוטבליט, ל' קלפטר).

באותה שנה החל לשיר בפסטיבל הילדים ובפסטיגל, תוך הקפדה על בחירת שירים איכותיים כ"תנו לגדול בשקט" ו"חורף" (מ' יואל לרנר, ל' אבנר קנר).

ב-1982, הצטרף גוב למופע הומוריסטי סאטירי, "ערב חד פעמי", עם שלמה בראבא, מוני מושונוב, יוני רכטר ושלמה יידוב. המופע הצליח מאוד ועודכן בשנים הבאות.

ב1983- יצא אלבומו 40:06 בהפקת דודו אלהרר. יוני רכטר עיבד, הפיק מוסיקלית והלחין את רוב שירי האלבום, ביניהם "הכל פתוח", "כלים שלובים", "עד הבוקר" (מ' אהוד מנור), "יש אי שם" (מ' ענת גוב ורכטר), "טוב שבאת" (מ' מוהר) ו"שטח ההפקר" (מ' מוהר, ל' עם אלון נדל). אבנר קנר הלחין את "נם לא נם" (מ' טלי כהן) ועוד. 40:06 (כאורכו) הושפע מהפיוז'ן-ג'אז-רוק של סטילי דן והיה מגובש מקודמו, אך הוא לא הצליח, וכך גם המופע שבעקבותיו, שהותיר אחריו רק שני שירים בתקליט שדרים: דואט של גוב ורכטר ב"שיר נבואי קוסמי עליז" (מ' רכטר ומוהר, ל' רכטר) וביצוע רוקנ'רולי ל"גן סגור" (מ' יהונתן גפן, ל' רכטר).

ב-1984 גוב הצטרף להופעות איחוד כוורת. הוא גם שיחק בסרטו של הבמאי יהודה ג'אד נאמן "מגש הכסף".

בשנת 1985 יצא אלבומו תנו לגדול בשקט ובו שירי ילדים ביניהם "איך שיר נולד", "תנו לגדול בשקט", "אין לי כסף", "הופה היי", "גן סגור 83" ו"הו מה יהיה". בין השירים שולבו קטעי מעבר בהשתתפות דפנה ארמוני וילדים מבית הספר לאמנויות בתל אביב.

ב1986 הוא הופיע עם שמוליק בודגוב (גיטרות), איקי לוי (תופים), מיכה מיכאלי (בס) ועדי רנרט (קלידים) במופע משלו, הוא גם השתתף בהופעות "ערב חד פעמי משופץ" ובמופע "קולות שלובים" עם יהודית רביץ, אריאל זילבר, שלמה גרוניך, יצחק קלפטר, שם-טוב לוי ואלון אולארצ'יק, שהקליט חידוש ל"לעבודה ולמלאכה" (מ' חיים נחמן ביאליק, ל' עממי).

הוא גם שר את "עד סוף הלילה" (מ' מוהר, ל' קלפטר) בסרט באותו שם של איתן גרין ואת "שוב נפגשים" (מ' מוהר, ל' רכטר) לסרט "נאדיה" של אמנון רובינשטיין.

ב-1987 יצא האלבום ששינה את דרכו, דרך ארץ, אלבום רוקי, כבד ומחוספס בהפקה מוסיקלית של לואי להב, שלימד אותו, לדבריו, להיאבק על ביצוע כל שיר. את רוב השירים בו הלחין יהודה פוליקר, ביניהם "שלל שרב" ו "לוליטה" (מ' מאיר אריאל), "פרח" (מ' צרויה להב), "יורם" (מ' מוהר) ועוד. נגני האלבום, משה לוי בהמונד וסינטיסייזרים, ז'אן פול זימבריס בתופים וארז נץ בגיטרות גם עיבדו עם להב. דרך ארץ הפך להצלחה המסחרית הגדולה ביותר של גוב עד אז כשנמכר ביותר מ-50,000 עותקים.

ב-1988 הופיע גוב בשירי דרך ארץ ולהיטיו הקודמים בעיבוד והפקה של רמי קלינשטיין, שגם שר וניגן בקלידים עם אלון הלל בתופים, בנצי גפני בבס ונאור דיין בגיטרות. קלינשטיין עידן מעט את גישת דרך ארץ, אך שמר על עוצמה והתאים גם את שיריו הישנים של גוב לצליל החדש שלו. הופעה אחת ב"צוותא" הוקלטה ובה קטעי מעבר ושירי כ"דרך ארץ", "יורם", "שלל שרב", "טוב שבאת", "כלים שלובים", "ילד מזדקן", "סימן שאתה צעיר" ו"יו-יה". קלינשטיין שר את "הניחי לי" ועם גוב את "ככה את רצית אותי". ההופעה לא יצאה בתקליט אלא רק בקלטת ובקומפקט דיסק.

ב-1989 הופיע גוב עם יהודה פוליקר בהופעות בהן שר כל אחד מלהיטיו וכן משירי שותפו. גוב שר, בין השאר, את "התחלה חדשה" של בנזין ו"כשתגדל" של פוליקר.

הוא גם שיחק בהצגה "הג'יגולו מקונגו" של חנוך לוין ומוסיקה של מיקי גבריאלוב, שר את "מה אתה בכלל יודע על אהבה" (מ' מנור, ל' וירצברג) בסרטו של אורי ברבש "אחד משלנו", את "אחי הצעיר יהודה", "לא דיברנו עוד על אהבה" ו"ילדותי השנייה". בערב לכבוד אהוד מנור ב"פסטיבל ישראל".

מאת יואב קוטנר

הסתר ביוגרפיה

©2018 סטריאו ומונוSweetHome :אחסון