הוסף לרשימה

אלון בור – חלומרימבה, נעימות ישראליות (כלי הקשה) (1990)
Alon Boor – Marimba dream

  • אריך נגן “12, ישראל, 1990, הד ארצי, LP 5004, סטריאו, $25

רצועות

  • 1. עיר האור
  • 2. כל כך דומים   © עידית חכמוביץ’  ♫ נחום היימן
  • 3. עוד חוזר הניגון   © נתן אלתרמן  ♫ נפתלי אלטר
  • 4. שירים עד כאן   © נתן יונתן  ♫ גידי קורן
  • 5. ריח תפוח אודם שני
  • 6. ערב שבת
  • 7. כמו צמח בר 1
  • 8. כמו ציפור מטורפת
  • 9. שיר דרכים   © עדנה פלג  ♫ נחום היימן
  • 10. שערים לבוא
  • 11. שיר למענך   © רחל שפירא  ♫ נחום היימן
  • 12. אנשי הגשם   © רחל שפירא  ♫ נחום היימן
  • 13. כמו צמח בר 2

הערות

המרימבה (MARIMBA) נחשבת לכלי החם והרומנטי ביותר מכל קבוצת כלי הנקישה
המרימבה המודרנית הינה גירסה חדשה לכלי עממי שמוצאו מאורוגוואי.
בזכות צלילה החם והמתוק הפכה המרימבה לכלי המרכזי במוסיקה העממית הדרום אמריקאית.
הצליל העמוק והמתהדהד מאפשר להשתמש בה הן ככלי סולו והן ככלי לווי כאשר ניתן להפיק אקורדים שלמים תוך שמש בטכניקה ארבעה מקלות בה מנגן האמן ב- ארבעה מקלות בו זמנית.
חלק גדול מהקטעים המופיעים בתקליט בוצעו בנגינת מרימבה סולו ולאחר מכן נוסף לווי של מרימבה בטכניקת ארבעת המקלות.
האלבום “חלומרימבה” נעשה כולו על טהרת הכלים האקוסטים. עקב כך נעשה מאמץ ליצור את כל האפקטים הקוליים באמצעים אקוסטים ולא במיכשור אלקטרוני.
הדוגמה הבולטת ביותר הייתה בהפקת האפקטים לקטע “אנשי הגשם”.
כאן השתמשתי בטכניקות שונות ומשונות ליצירת אפקט הסערה. את הרעמים “רעמתי” בעזרת פח גלי ענק (THUNDER SHEET). את הרוח נשפתי דרך השפתיים לתוך המיקרופון ואחרון אחרון חביב שפכתי מים מתוך בקבוקים לתוך פח ענק ליצירת אפקט מים זורמים.
כל כלי הנגינה מנוגנים על ידי, כאשר מספר הערוצים הרב באולפן מאפשר להכפיל כלים ככל העולה על הדמיון והיה הרבה דמיון.


Leave a Reply

Your email address will not be published.

©2021 סטריאו ומונוSweetHome :אחסון